Wednesday, March 16, 2011

KURSUS

SIRI PEMBENTUKAN USAHAWAN
PERANTIS SPA DAN DANDANAN DIRI
Oleh : JomCantik.com

Hari ni aku gi kursus spa & dandanan diri kat poli..best gak la sbb dpt make over diri sendiri..hehe..de sowg houzmate aku tu (dia kate tak pernah mekap) len giler bile dh make over..huhu..terserlahlah kewanitaannye..kehkehkeh=)

Banyak gak la ilmu yg aku dpt hari ni..antara yg aku dpt pantang larang kalau de jerawat..nak tau pe???elak la makan AYAM & TELUR..sbb pe??nak tau??sbb ayam2 kt Malaysia ni sumenye suntik utk cpt gemok..banyak chemical dlm aym2 yg kite suke sgt makan tu...huhu..fikir2kanlah nak makan aym lagi ke tak pasni...

Selain tu aku dpt gak sket ilmu pasal COLLAGEN..fungsi collagen adalah untuk keanjalan kulit..bile umo start 25, kite da tak dpt nak hasilkan collagen lg secare natural..tu la sbb nape skunk ni byk supplement yg mengandungi collagen..kite kne gak pkai set asas facial utk jge kebersihan muke kite..buangkan sel2 kulit mati tu..pakai la scrub seminggu skali..pkai la toner utk kecilkan pori2@liang roma..moisturizer utk lembapkan kulit..

Pas dah wat facial kne la make up sket..just gune warne2 natural je..tak yah la nak make up tebal sgt..pkai yg basic2 je cam eyeliner, eyeshadow, blusher & lipstik..oppsss,,,jgn lupe!!!sebelom pkai sume2 ni kne pkai foundation dlu...last skali jgn lupe capture picture pas da make up tuhh..huhu...korangkan giler glamour...kihkihkih...




No comments:

Post a Comment